Selasa, 26 Mei 2009

YANG BERHORMAT TURUN PADANG

Apabila Yang Berhormat Dato' Ketua UMNO Bahagian Puchong yang juga ADUN Sri Serdang dan sekarang telah dilantik sebagai Setiausaha Perhubungan Negeri Selangor tidak turun padang selama ini telah terjawab pada ucapan beliau di satu majlis penghargaan Veteran UMNO yang setia berjuang.

"Saya menyepi kan diri selama setahun dua bulan bukan bererti saya tidak melakukan sebarang perjuangan namun ia di gunakan untuk muhasabah diri bersama ahli parti yang lain"kata ADUN Sri Serdang Dato' Dr.Mohammad Satim Diman ketika di temubual oleh wartawan Sinar Harian Nur Farhana Abd Manan.
(berita penuh sila lihat Harian Sinar bertarikh 26 Mei 2009)

24 Mei 2009 (Ahad) jam 9.00 malam Program turun padang pertama diadakan,program tersebut diadakan di Pusat Daerah Mengundi Puchong Permai.

Sila ke arkib untuk melihat foto.
..........................................................................................................................................................................
nota kaki :
cmk di faham kan program turun padang ini akan di teruskan dari masa ke masa,setiap PDM diwajibkan mengada program seperti ini.

Bagus lah tu cmk berharap bukan saja YB Dato' seorang saja yang turun padang, yang terpilih,dipilih oleh ahli ahli, oleh YB Dato' Ketua Bahagian tu sama sama lah ikut ye.

Bukan apa cmk dengar macam macam cerita di bawah ni, nak jawatan sampai paksa paksa semacam ada kumpulan halia pulak dah dapat tak nampak batang hidung, ni yang susah ni kalau diberi jawatan bukan pada orang tak ada semangat juang akhirnya UMNO jadi tohmahan, cacian pada hal yang buat hal segelintir pemimpin yang tidak tahu menjalankan tanggung jawab nya yang mementing kan diri and the geng nya saja.

cmk nak beri tahu pada semua ya!!!!! UMNO tetap relevan untuk bangsa melayu, yang menjahanam kan UMNO bukan parti yang bersaing dengan nya tetapi yang menjahanam kan UMNO ada lah pemimpin UMNO itu sendiri,fikir fikir lah.

..........................................................................................................................................................................

Kata kata Pemimpin :

"Yang penting ialah UMNO. Kita tidak tubuhkan UMNO untuk memberi tempat kepada oarang-orang tertentu. Mereka cuma dipilih menjadi pemimpin kerana perjuangan UMNO tidak akan berjaya jika tidak berketua. Rakyat menubuhkan UMNO dan memberi kuasa kepada pemimpin kerana matlamat-matlamat tertentu"

Ucapan Tun DR.Mahathir Mohamad semasa beliau menjawat jawatan Presiden UMNO
di Perhimpunan Agung UMNO yang ke 35 di Hotel Hilton Kuala Lumpur pada hari Jumaat 25hb Mei 1984 bersamaan 24hb. Syaaban 1404jam 9.30 pagi





Tiada ulasan:

Catat Ulasan